1
Luni a avut loc un eveniment dedicat publicităţii, la care au participat tineri studenţi, printre care și eu, dar şi angajaţi în publicitate. „Şi cu publicitatea, încotro?” este un workshop care îţi trezeşte interesul, un ansamblu de „tips and tricks”, susţinut de Mihnea Gheorghiu, Group Creative Director la Publicis Bucharest.

Atmosfera din cadrul work-shop-ului a fost una destinsă încă de la început, iar Mihnea ne-a acaparat atenţia cu o atitudine relaxată, gata oricând să ne ofere răspunsuri la curiozităţile privind publicitatea.

Aşa că... începem să-l cunoaştem pe Mihnea.

El este un tânăr cu un parcurs profesional de invidiat, care a păşit pentru prima dată în publicitate la vârsta de 19 ani. A studiat Ştiinţe Politice în Bucureşti, însă nu se poate lăuda cu o diplomă de licenţă. Ba mai mult, în spirit de glumă, spune că i-ar surâde ideea de a preda la SNSPA sau FJSC fără a avea totuşi o diplomă.

A călătorit mult, a muncit mult, a fost profesor la Miami Ad School. S-a reîntors în ţară, iniţial, pentru a sărbători Crăciunul alături de cei dragi. După care a decis să se stabilească aici şi să-şi creeze propriul drum.

Principalele lui sfaturi?

• "Be obsessed with people!"
• "Intraţi în vorbă cu oameni cu care nu aveţi nicio treabă!"
• "Încercaţi să ajutaţi!" 
• "Fiţi curioşi de oameni, apoi de tehnologie!"
• "Faceţi lucruri pe care nu le-aţi mai făcut!"

Acum vă întrebaţi de ce să fim „obsedaţi” de oameni? Pentru că, aşa cum spune şi Mihnea, „lumea a fost construită pe nevoi”, iar cu cât suntem mai atenţi la detaliile din jurul nostru, cu atât putem crea noi şi noi lucruri, care să vină spre satisfacerea acelor nevoi. Ne povesteşte la un moment dat cum a început să deseneze. Şi a desenat. A desenat în ciuda faptului că nu era încă bun la asta, pentru că ,,niciodată nu eşti perfect la început, so keep doing it!”. Astfel încât, la un moment dat, cineva s-a oferit să-i cumpere desenele.

Ce putem extrage din asta ? Câţiva paşi simpli pe care Mihnea i-a urmat:

1. Indiferent de scop, nu te opri!
2. Indiferent de rezultate, continuă! „Cel mai rău lucru care se poate întâmpla ar fi să ai doar 50 de view-uri pe youtube, doar 10 like-uri pe facebook şi vreo câţiva bloggeri supăraţi pe umerii tăi.”
3. Indiferent de ce zice lumea, continuă!
4. Indiferent de ce se întâmplă!

Aşadar, avem un exemplu că oricât de greu ar fi, "keep doing that", iar la un moment dat, rezultatul va fi cel aşteptat.

Workshop-ul face parte din Advertising Week, o iniţiativă a asociaţiei de studenţi, Advice Students, cel mai mare ONG dedicat publicităţii.



“Principalul obiectiv al primei ediţii Advertising Week este de a facilita drumul oricărui aspirant către industria creativă de top. Prin intermediul conferinţelor, workshop-urilor, seminariilor şi atelierelor pe care le organizăm ne propunem să construim în timp o comunitate deschisă. Accesul la educaţie alteranativă este misiunea organizaţiei noastre”, spune Robert Voicu, VP Web Development.

În această săptămână, au avut loc mai multe workshop-uri şi conferinţe pe teme ca: Future Advertising, Trends & Predictions, Habits & Processes si Marketing 3.0, organizate simultan în mai multe puncte ale oraşului.

Autor: Cristina-Maria Apostu