1

Poate că unii contrazic această teorie. Alții o confirmă. Majoritatea o ignoră. Dar ea există și asta constituie o problemă. Cum mama licențelor ajungi după 3 sau mai mulți ani petrecuți în facultate să nu lucrezi în domeniul studiat?

 

Prima cauză se deduce ușor. Angajatorii își doresc profit. Profitul înseamnă banii. Banii înseamnă timp. Acesta din urmă este priceless pentru ei. Atunci de ce și-ar pierde vremea cu niște young padawans care habar n-au ce-i aia meserie adevărată, dom’le? Ei greșesc.

 

Aici e partea în care interveniți voi cu forțe proaspete și o voință incredibilă de a face treaba ca la carte. Ca la cartea aia de specialitate pe care ți-a băgat-o profu’ pe gât ca să-și plătească factura de lumină. Cartea aia care te face mai deștept cu o milisecundă dar nu-ți aduce un job.

 

O altă cauză este practica. Prea puțină, prea ineficientă, prea ca la țară. Ați observat cu o ușoară urmă de zâmbet ironico-dramatic pe expresiile voastre de noobi în domeniu că experiența e baza cererilor. Ferească Sfântu’ Job! De unde? Angajatorii se așteaptă să aveți cel puțin 3 ani experiență în domeniu. Iar dacă ați dat acatiste la biserică și v-au fost ascultate rugăciunile, ați fost chemați și la interviu. Problema e că vă întreabă ca ce ați mai lucrat în trecut. Răspunsul vostru ar trebui să fie simplu: Am fost studenți. *drops mic*.

 

Am spus că e o problemă. Știți vorba aceea: “cere și ți se va da” ? Ți se dă, într-adevăr. Un mare șut în fund. Dar așa cum ne-au învățat mamele noastre, întotdeuna este un pas înainte.

 

Concluzia este destul de simplă. Să ai cap, să ai putere și să dai din buric pe manele. Insert laugh here, please! Lăsând gluma la o parte, nu este vina voastră. Ni a mea, nici a lui, ci a sistemului prost organizat din România plusată de setea de bani a angajatorilor fără o cultură organizațională bine înrădăcinată în politica firmelor deținute. But, hey! Capul sus și să nu vă demoralizați! Întotdeauna va fi un loc și pentru voi în ceea ce ați studiat.

 

Și, drept dovadă, vă voi da un exemplu. Ca bonus. Dacă terminați pe profil de comunicare, va fi floare la ureche să le comunicați clienților: ”Do you want fries with that?”.

 

Multă baftă!