1

 

Odată cu venirea toamnei și astenia se face simțită. Mulți dintre noi nici măcar nu sunt conștienți că oboseala pe care o resimt sau stările depresive se datorează asteniei de toamnă. De cele mai multe ori aceasta este cauzată de schimbările bruște de temepratură și de micșorarea zilei. Lumina fiind unul din factorii vitali pentru sistemul nostru imunitar.

 

Pe lângă ceairule de toate souiurile și consumul ridicat de ciocolată e bine să știi mă mai ai nevoie și de:

 

  1. Vitamina D-  deficitul de vitamina D este comun, dar pe perioada anotimpurilor reci lipsa accesteia devine mult mai acută decât pe perioada verii când soarele este prezent mult mai multe ore.
  2. Workout- ai nevoie de mișcare, încearcă să faci 30 de minute de exerciții zilnic. Nu are nicio legătură cu greutatea ta sau faptul că vrei să-ți întărești mușchii -chiar dacă este un plus- ci, exercițiile fizice au rolul de a produce endorfine, de-ați îmbunătății starea spirituală, într-un cuvânt, de a te face mai fericit.
  3. O cină la apus- nu în sensul romantic, ci după ce apune soarele poți mânca la o oră rezonabilă pentru digestia ta. Ne e dor de cinele târzii din timpul verii, dar o cină mai devreme de ora 20:00 e un plus pentru sistemul nostru imunitar și digestiv.
  4. Trezirea de dimineață- cum soarele începe să răsară pe la ora 6 și să apună pe la ora 18:00, cel mai bine pentru tine e să te trezești la o oră rezonabilă ca să profiți de lumina de afară. Vitamina D, da?
  5. Fă-ți cadouri- da știm nu toți stăm bine cu banii sau greutatea, dar ne permitem din când în când să ne cumpărăm o bluză drăguță sau dulciuri și să ne uităm la seriale până seara târziu.


Până la urmă și perioada aceasta o să treacă, de ce să nu ne bucurăm de ea? Și că tot vine weekend-ul te poți răsfăța în voie fie cu o zi de leneveală, fie cu o zi plină de exerciții.

 

Sursă foto