1
Mesajele publicitare reprezintă 90% din veniturile de peste 66 de miliarde de dolari obținute de Google în 2014, după cum anunță businessmagazin.ro. Cu toate astea, reclamele pe pe paginile web nu fac decât să îi enerveze pe utilizatori și nu ajung să influențeze comportamentul celor vizați. 
 
Programele și aplicațiile mobile care blochează mesajele nedorite au avut un succes evident, aceste programe fiind utilizate, doar în Europa, de peste 77 de milioane de oameni.


Ce sunt programele de tip ad blocker? 


Ele funcționează ca un firewall între aplicațiile destinate navigării și serverele care găzduiesc anunțurile publicitare. Majoritatea reclamelor sunt stocate într-o bază de date, iar atunci când accesăm o pagină web, programele ad blocker verifică dacă informațiile de pe acea pagină există în acea bază de date. Dacă se vor afla acolo, vor fi șterse fără să fie afectat conținutul paginii. AdBlock și AdBlock Plus sunt cele mai cunoscute programe de acest tip. 
 

Ce soluție au publicitarii?

 
Publicitarii sunt cumva obligați să revină la ceea ce ei numesc advertising nativ. Asta înseamnă plasarea mesajelor publicitare în forme cât mai discrete, sponsorizarea unui program sau introducerea unui produs într-un film, folosirea canalelor de social media. Important este că postările plătite de pe Facebook sau Twitter sunt, în ultima perioadă, mult mai eficiente decât bannerele de pe paginile web.
 
În schimb, companiile de publicitate din Germania au ales calea justiției: i-au dat în judecată pe cei de la Eyeo, dezvoltatorii programului AdBlock Plus, dar instanța a decis în favoarea Eyeo.

Sursă articol: Business Magazin
Sursă foto: Business Magazin